Please use this identifier to cite or link to this item: http://www.repositorio.ufop.br/handle/123456789/6840
Title: Delineando e conduzindo o método misto de pesquisa em investigações em educação matemática.
Other Titles: Delineating and conducting mixed methods research in investigations in mathematics education.
Authors: Rosa, Milton
Oliveira, Davidson Paulo Azevedo
Orey, Daniel Clark
Keywords: Método misto de pesquisa
Educação matemática
Abordagem qualitativa
Quantitative approach
Fundamental principles
Issue Date: 2015
Citation: ROSA, M.; OLIVEIRA, D. P. A.; OREY, D. C. Delineando e conduzindo o método misto de pesquisa em investigações em educação matemática. Perspectiva em Educação Matemática, v. 8, p. 749-769, 2015. Disponível em: <http://seer.ufms.br/index.php/pedmat/article/view/828>. Acesso em: 07 ago. 2016.
Abstract: A utilização do Método Misto de Pesquisa é uma tendência crescente em investigações, pois oferece uma alternativa metodológica aos pesquisadores e investigadores no entendimento de problemas complexos da educação enfrentados no processo de ensino e aprendizagem em matemática. A compreensão das combinações desse método possibilita a análise e a interpretação de dados coletados na condução de pesquisas e investigações em Educação Matemática, que buscam o desenvolvimento de práticas pedagógicas para a melhoria para a aprendizagem em Matemática. O desenvolvimento metodológico em Educação tem contribuído para o interesse na utilização do Método Misto de Pesquisa em Educação Matemática, pois a utilização de mais de uma abordagem de pesquisa em um mesmo estudo oferece o entendimento aprofundado dos problemas complexos educacionais enfrentados na área educacional. Nesse contexto, o principal objetivo deste artigo teórico é discutir sobre a implantação desse método de pesquisa na Educação Matemática. ________________________________________
ABSTRACT: The use of a Mixed Methods Research perspective offers an alternative methodology to researchers and investigators to understanding complex educational problems faced in the process of teaching and learning mathematics. The use of combinations in this method enables the analysis and interpretation of data collected in relation to the conduction of research and investigations in mathematics education. The methodological development in education has contributed to the interest in applying Mixed Methods Research in Mathematics Education because the use of more than one research approach in the same study offers a clearer understanding of the complex educational problems faced by educators. In this context, the main objective of this theoretical article is to discuss the implementation of this research method in mathematics education.
URI: http://www.repositorio.ufop.br/handle/123456789/6840
ISSN: 23592842
metadata.dc.rights.license: This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License. Fonte:<http://seer.ufms.br/index.php/pedmat/about/submissions#authorGuidelines>. Acesso em: 21 jul. 2016
Appears in Collections:DEGEP - Artigos publicados em periódicos

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ARTIGO_DelineandoConduzindoMétodo.pdf525,17 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.