Please use this identifier to cite or link to this item: http://www.repositorio.ufop.br/handle/123456789/1777
Title: Educação matemática: algumas considerações e desafios na perspectiva etnomatemática.
Other Titles: Mathematics education: some considerations and challenges in the ethnomathematics perspective.
Authors: Orey, Daniel Clark
Rosa, Milton
Keywords: Matemática
Cultura
Grupo cultural
Etnomatemática
Modelagem
Issue Date: 2009
Citation: OREY, D. C.; ROSA, M. Educação matemática: algumas considerações e desafios na perspectiva etnomatemática. Revista de Educação Popular, v. 8, n. 1, p. 55-63, jan./dez. 2009. Disponível em: <http://www.revistadeeducacaopopular.proex.ufu.br/include/getdoc.php?id=687&article=192&mode=pdf>. Acesso em: 13 nov. 2012.
Abstract: Neste artigo, os autores discutem a possibilidade da utilização harmoniosa do programa etnomatemática e da metodologia de modelagem na educação matemática, para o ensinoaprendizagem em matemática. A tentativa de conexão entre estas duas tendências na educação matemática surge em virtude de que alguns pesquisadores sugerirem haver uma situação conflitante entre a etnomatemática e a modelagem.
metadata.dc.description.abstracten: In this article, the authors discuss the possibilities of the harmonious use of ethnomathematics as a program that makes use of modeling as a methodology, in the mathematics education, for the teaching-learning mathematics. The attempt to connect these two trends in mathematics education emerges because some researchers suggest that a conflictant situation has come to pass between ethnomathematics and modeling.
URI: http://repositorio.ufop.br/handle/123456789/1777
ISSN: 19827660
metadata.dc.rights.license: A Revista de Educação Popular permite cópia e distribuição dos artigos para fins não comerciais. Permite o depósito das versões pré-print e pós-print de um artigo. Fonte: Diadorim <http://diadorim.ibict.br/handle/1/327>. Acesso em: 24 jan. 2017.
Appears in Collections:DEGEP - Artigos publicados em periódicos

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ARTIGO_EducaçãoMatemáticaAlgumas.pdf113,7 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.