Please use this identifier to cite or link to this item: http://www.repositorio.ufop.br/handle/123456789/1773
Title: For a critical ethnomathematics perspective: get off the dance floor and get on the balcony!
Other Titles: Para uma perspectiva crítica da etnomatemática: saia do salão de dança e vá para o balcão!
Authors: Rosa, Milton
Orey, Daniel Clark
Keywords: Ivory tower
Educators
Criticism
Ethnomathematics
Issue Date: 2010
Citation: ROSA, M.; OREY, D. C. For a critical ethnomathematics perspective: get off the dance floor and get on the balcony!. Acta Scientiae, v. 12, n. 2, p. 9-21, 2010. Disponível em: <http://www.sumarios.org/sites/default/files/pdfs/58443_6762.PDF>. Acesso em: 13 nov. 2012.
Abstract: Neste artigo, os autores discutem uma analogia na qual o programa etnomatemáticanecessita mudar o paradigma de pesquisa, isto é, parar de dançar e ir para o balcão. Nestaperspectiva, os pesquisadores e educadores têm que sair do salão de dança e ir para o balcãopara que eles possam atingir outros campos acadêmicos e dialogar com culturas diferentes.Então, talvez eles possam aprender e entender novas perspectivas e teorias para um trabalhomais aprofundado em etnomatemática. Desta forma, eles podem adquirir a capacidade deanalisar e criticar positivamente o trabalho em etnomatemática realizado por outros e por eles próprios.
metadata.dc.description.abstracten: In this article, the authors discuss an analogy in which ethnomathematicians need to makea change in their research paradigm; that is, to stop dancing for a moment and go up to thebalcony. In this perspective, researchers and educators have to leave the dance floor and get onthe balcony in order to reach other academic fields and dialogue with different cultures. Thus,they may be able to learn and understand new perspectives and theories for a more profoundwork in ethnomathematics. In this regard, they can acquire the capacity to analyze and positivelycriticize their own and others’ work on ethnomathematics.
URI: http://repositorio.ufop.br/handle/123456789/1773
ISSN: 21787727
metadata.dc.rights.license: Os trabalhos publicados na Acta Scientiae são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais e não-comerciais. Fonte: Acta Scientiae <http://www.periodicos.ulbra.br/index.php/acta/about/submissions#copyrightNotice>. Acesso em: 14 out. 2016.
Appears in Collections:DEGEP - Artigos publicados em periódicos

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ARTIGO_CriticalEthnomathematicsPerspective.pdf857,38 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.