Please use this identifier to cite or link to this item: http://www.repositorio.ufop.br/jspui/handle/123456789/11601
Title: Gamificação na educação : aproximações, estratégias e potencialidades.
Other Titles: Gamification in education : approaches, strategies and potentials.
Authors: Souza, Flávio Marcelo Gabriel de
Paulo, Jacks Richard de
Keywords: Práticas pedagógicas
Pedagogical practices
Issue Date: 2018
Citation: SOUZA, F. M. G. de; PAULO, J. R. de. Gamificação na educação: aproximações, estratégias e potencialidades. Espacio, Caracas, v. 39, p. 11-11, 2018. Disponível em: <http://www.revistaespacios.com/a18v39n40/a18v39n40p11.pdf>. Acesso em: 19 mar. 2019.
Abstract: Este artigo tem o intuito de compreender como a gamificação tem sido pensada como ferramenta didático-pedagógica sob a perspectiva dos Pedagogos. Para tal, participaram por meio do método netnográfico, profesores que atuam na Educação Básica de quatro instituições de ensino, localizadas em dois estados do Brasil. Os resultados demonstram que a gamificação tanto pode potencializar as práticas pedagógicas quanto contribuir para um aprendizado em que Imigrantes e Nativos digitais se aproximem pela cibercultura.
metadata.dc.description.abstracten: This article intends to understand how the gamification has been thought as a didactic-pedagogical tool from the perspective of the Pedagogues. For that, they participated through the method netnográfico, teachers that act in the Basic Education of four educational institutions, located in two states of Brazil. The results demonstrate that gamification can both enhance pedagogical practices and contribute to a learning process in which immigrants and digital natives approach cyberculture.
URI: http://www.repositorio.ufop.br/handle/123456789/11601
metadata.dc.identifier.uri2: https://www.revistaespacios.com/a18v39n40/18394011.html
ISSN: 0798-1015
Appears in Collections:DEEDU - Artigos publicados em periódicos

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ARTIGO_GamificaçãoEducaçãoAproximações.pdf
  Restricted Access
192,06 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.