Please use this identifier to cite or link to this item:
http://www.repositorio.ufop.br/jspui/handle/123456789/11563
Title: | Pais professores e o envolvimento com a educação dos filhos : contribuições da literatura sociológica de língua portuguesa, inglesa e francesa. |
Other Titles: | Parents teachers and the involvement with the children education : contributions of the sociological literature in Portuguese, English and French. |
Authors: | Nogueira, Marlice de Oliveira e Coutrim, Rosa Maria da Exaltação |
Keywords: | Práticas educativas Estado da arte Educational practices State of art |
Issue Date: | 2018 |
Citation: | NOGUEIRA, M. de O. e; COUTRIM, R. M. da E. Pais professores e o envolvimento com a educação dos filhos: contribuições da literatura sociológica de língua portuguesa, inglesa e francesa. Horizontes, v. 36, n. 2, p. 73-85, 2018. Disponível em: <https://revistahorizontes.usf.edu.br/horizontes/article/viewFile/533/299>. Acesso em: 19 mar. 2019. |
Abstract: | Este artigo apresenta resultados de uma ampla revisão bibliográfica sobre a temática “pais professores” em língua portuguesa, inglesa e francesa. Os resultados apresentados são frutos de um esforço para se conhecer o que tem sido investigado principalmente nos últimos anos no Brasil e em outros países sobre o tema e que corroboram a tese de um efeito pai professor na vida escolar dos filhos. A sua relevância está na problematização da escolarização de uma determinada categoria profissional – a docência – e na contribuição para a ampliação dos estudos sobre as estratégias de mobilização familiar em prol da escolarização da prole. |
metadata.dc.description.abstracten: | This article aims to bring the results of an extensive bibliographical research on the theme 'parents teachers' in portuguese, english and french. The results presented are the result of an effort to find out what has been investigated mainly in recent years in Brazil and in other countries on the subject and the results help to corroborate the thesis of the “teacher parent effect” in the school life of the children. The relevance of the research is in the problematization of the schooling of a certain professional category - teaching - and in the contribution to the expansion of the studies on the relation between families and schooling considering the strategies of family mobilization in favor of the schooling of children. |
URI: | http://www.repositorio.ufop.br/handle/123456789/11563 |
metadata.dc.identifier.doi: | https://doi.org/10.24933/horizontes.v36i2.533 |
metadata.dc.rights.license: | Os trabalhos publicados na Revista Horizontes estão sob Licença Creative Commons que permite copiar, distribuir, transmitir e adaptar o trabalho, desde que sejam citados o autor e o licenciante. Fonte: Revista Horizontes <https://revistahorizontes.usf.edu.br/horizontes/index>. Acesso em: 27 jan. 2017. |
Appears in Collections: | DEEDU - Artigos publicados em periódicos |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ARTIGO_PaisProfessoresEnvolvimento.pdf | 272,33 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.