Please use this identifier to cite or link to this item: http://www.repositorio.ufop.br/handle/123456789/11256
Title: Tensions and contraditions of polydocent work in teacher training in the on line education : an analysis of the Programa Nacional Escola de Gestores at the Federal University of Ouro Preto.
Other Titles: Tensões e contradições do trabalho polidocente na formação de professores na modalidade a distância : uma análise do Programa Nacional Escola de Gestores na Universidade Federal de Ouro Preto.
Authors: Oliveira, Breynner Ricardo de
Martins, Lídia Gonçalves
Duarte, Adriana Otoni Silva Antunes
Keywords: Educação a distância
Trabalho docente
Teaching training policies
Teacher work
Issue Date: 2018
Citation: OLIVEIRA, B. R. de; MARTINS, L. G.; DUARTE, A. O. S. A. Tensions and contraditions of polydocent work in teacher training in the on line education : an analysis of the Programa Nacional Escola de Gestores at the Federal University of Ouro Preto. Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação, Araraquara, v. 13, n. 2, p. 639-655, abr./jun., 2018. Disponível em: <https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/11063>. Acesso em: 13 fev. 2019.
Abstract: The article analyzes the tensions and contradictions that permeate the work of the training team of the Programa Escola de Gestores, at the Federal University of Ouro Preto (PNEG / UFOP), one of the programs that conform the National Policy for Continuing Education, until 2016. Based on the tasks, routines and perceptions of the team responsible for the training, 26 formal interviews were conducted with the professionals that took part of this team between 2013 and 2016. The interviews show that the working conditions and budgetary issues reveal the fragility and precariousness with which this type of policy has been implemented in Brazil.
metadata.dc.description.abstracten: O artigo analisa as tensões e contradições que permeiam o trabalho da equipe de formação do Programa Escola de Gestores, na Universidade Federal de Ouro Preto (PNEG/UFOP), no âmbito das ações de formação de professores que faziam parte da Política Nacional de Formação Continuada, até 2016. A partir da interação e dos processos pedagógicos e administrativos que conformam e vinculam esses sujeitos, foram realizadas 26 entrevistas formais com a equipe de formação que atuou no PNEG entre os anos de 2013 e 2016. As entrevistas evidenciam que as condições de trabalho e as questões orçamentárias revelam a fragilidade e a precariedade com que esse tipo de política tem sido implementada no Brasil.
URI: http://www.repositorio.ufop.br/handle/123456789/11256
metadata.dc.identifier.doi: http://doi.org/10.21723/riaee.v13.n2.2018.11063
ISSN: 2446-8606
metadata.dc.rights.license: A Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação permite cópia e distribuição dos artigos para fins não comerciais. Fonte: Diadorim <http://diadorim.ibict.br/handle/1/1148>. Acesso em: 25 mar 2019.
Appears in Collections:DEGEP - Artigos publicados em periódicos

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ARTIGO_TensõesContradiçõesTrabalho.pdf449,29 kBAdobe PDFView/Open
ARTIGO_TensionsContraditionsPolydocent.pdf341,24 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.